Sabtu, 31 Disember 2011

Tahun Baru (2012)

          ASSALAMUALAIKUM
    
                  Alhamdulillah syukur aku dapat menulis blog hari ini dan ini ialah post aku yang terakhir untuk tahun 2011.Malam ni ramai orang yang nak pergi sambut tahun baru dekat bandar,nak tengok bunga api lah itu lah ini lah,abaikan diorang jelah tu sambung balik yang tadi.Esok kita akan melangkah ke tahun 2012.Semua orang ada azam tahun baru kan.Aku pun sama.


Mari kita muhasabah balik diri kita dan imbas balik apa yang kita habiskan dengan masa yang kita ada pada tahun 2011,adakah kita telah melakukan sesuatu yang baik atau sebaliknya.Saban tahun umur kita semakin bertambah,betul tak.Kalau ade yang masih dilamun dengan keseronokan didunia ni,ingat-ingat lah kepada inagt ALLAH  sementara kita masih diberi kesempatan untuk bertaubat kepada-NYA. 


Aku harap dengan kedatangan tahun 2012 ini akan memberi sinar hidup kepada aku untuk belajar bersungguh-sungguh demi mengarap kejayaan dan menjadi hamba ALLAH yang taat kepada-NYA.Allah adalah kekuatan bagi diriku. 


Okay lah.Sampai disini sahaja coretan untuk kali ini.Selamat tinggal 2011.Selamat datang 2012.


                       HAPPY NEW YEAR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan